Bij BALINK gaan we op een unieke manier om met onze klanten. Daarom nemen we je graag mee in ons proces tot succes. Nieuwsgierig geworden?
Hoe doen we het
Een nieuwe klant begint bij ons altijd met een kennismaking. Dit is de reden waarom we in de beginfase graag wat informatie van je ontvangen, zodat we uiteindelijk een passend aanbod voor jou kunnen uitwerken.
Nadat we de details van jou aanvraag hebben ontvangen, zullen we starten met het calculeren. Zijn er zaken die voor ons niet volledig duidelijk zijn of waarvan wij denken dat er wellicht een betere oplossing mogelijk is? Dan zullen we uiteraard contact met je opnemen.
Na de calculatie te hebben afgerond zullen we een offerte voor jou uitwerken en toesturen. Uiteraard hebben we enkele dagen daarna altijd even contact om ons aanbod door te nemen en eventuele vragen te beantwoorden.
Nadat wij een akkoord hebben ontvangen op onze offerte, nemen we de order in behandeling. Het vervolg is afhankelijk of wij de artikelen alleen leveren of ook monteren. Beide processen zijn hieronder toegelicht.
Onze projectleider zal contact opnemen om zich voor te stellen en het verdere verloop van de order door te nemen. Dit is het aanspreekpunt vanaf dit moment tot aan de oplevering. Bij Balink vinden we het namelijk belangrijk dat onze klant 1 centraal aanspreekpunt zonder tussenkomst van andere afdelingen of personen. Zodoende houden we alle informatie centraal en voorkomen we miscommunicatie bij een overdracht na een collega of andere afdeling.
Onze projectleider zal vervolgens op basis van de aanvraag een technische tekening uitwerken. Het kan zijn dat met zijn kennis of inzicht wijzigingen aanbevolen worden. In dat geval zullen we altijd contact opnemen om ons advies door te nemen. Ontstaat er meer of minder werk dan zullen we dit uiteraard van tevoren altijd inzichtelijk maken en een akkoord daarop vragen. Nadat de tekening definitief is, zullen wij starten met de inkoop van de materialen en de productie van de benodigde producten.
Meestal worden de producten op de dag van de montage ook geleverd. Mocht het zijn dat de materialen of bijvoorbeeld benodigdheden zoals een kraan of een hoogwerker eerder worden afgeleverd, dan zal dit altijd in overleg met onze klant gaan. Ook hiervoor is onze projectleider het aanspreekpunt.
Nadat alles conform verwachting is gemonteerd, vind de oplevering plaats en ontvangen we een akkoord van onze klant. Wij bieden de mogelijkheid om voor grote werken ook service onderhoud werkzaamheden uit te voeren. Ook in dat geval blijft projectleider het vaste aanspreekpunt, hij zal zorgen dat er tijdig hierover contact wordt opgenomen. Mocht er binnen de garantie termijn een klacht ontstaan of een mankement zichtbaar zijn, dan zullen we dit uiteraard ook met eigen monteurs oppakken.
Nadat wij een akkoord hebben ontvangen op de offerte, zal de order verwerkt worden in ons systeem. Een orderbevestiging zal door ons aan jullie worden toegestuurd.
Het glas zal vervolgens op de gewenste maat worden gesneden en benodigde bewerkingen zoals het vrezen of harden van het glas worden in onze fabriek uitgevoerd.
Conform de bevestigde levertijd zal het product worden afgeleverd. De levering van onze glas zit op zogenoemde glasbokken. Deze zijn nadien retour te melden via onze website.
Tevreden over onze service en levering? Bij producten zonder montage of repeterende orders kunnen wij bij ook een vaste prijslijst samenstellen.
Heb je hulp nodig bij het kiezen van het juiste product voor jouw project? Ons team van experts staat klaar om al je vragen te beantwoorden en je te adviseren over de beste oplossing op maat. Bekijk ook eens onze veelgestelde vragen pagina.